دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

با راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری آشنا شوید

گروه مکعب یکی از پیشرو‌ترین شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. از این رو همیشه به دنبال آن است که بهترین ترند‌های روز طراحی دکوراسیون اداری را برای مخاطبان خود فراهم آورد. این که ترند‌های دکوراسیون داخلی در ایران قابل انجام است یا نه، خود موضوع دیگری است که البته ما معتقدیم هر ترند طراحی دکوراسیون اداری و داخلی را می‌توان در ایران انجام دارد مهم خواستن آن است.
در این مقاله به می‌خواهیم معرفی راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری مد روز بپردازیم. این که چرا یک دکوراسیون اداری باید در اوج راحتی باشد خود موضوعی مهم است و البته این راحتی چگونه می‌تواند به صورت یکسان و یک‌دست در یک دکوراسیون اداری اجرا شود.

با راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری آشنا شوید

هر کس تعریف خود را از راحتی دارد. هر کدام ما لباس کار و استراحتمان با یک دیگر متفاوت است. حال آنکه همه ما بدنی داریم که ساختار آن واحد است. پس گذشته از سلیقه‌های گوناگون که می‌تواند برای هر آدمی متفاوت باشد، استفاده از برخی المان‌ها می‌تواند بدن ما را در وضعیتی قرار دهد که کمترین فشار را تحمل کند و از این رو این ساختار بدنی ماست که راحتی را تجربه‌ می‌کند.
پس اگر بخواهیم یک درجه خاص از راحتی را برای افراد فراهم کنیم، دو موضوع را باید در دکوراسیون اداری خود لحاظ کنیم. نکته اول آن است که مجال اعمال سلیقه را برای کارکنان در دکوراسیون اداریمان فراهم آوریم و دوم بهتر ساختار بدنی را به خوبی بشناسیم و آن را در کمترین فشار ممکن قرار دهیم.
این یک موضوع کاملا قابل اندازه‌گیری است که با بالا رفتن سطح راحتی بدنی و فکری در محیط اداری بهره‌وری کارکنان از ساعت‌هایی که در محیط کاری می‌گذرانند نیز بالا می‌رود.
ماجرای راحتی فکری و دکوراسیون اداری را در مقاله‌ای جداگانه بررسی می‌کنیم و این مقاله را می‌خواهیم به راحتی بدنی و فیزیکی در دکوراسیون اداری اختصاص دهیم.

حرکت به سمت جاذبه صفر در دکوراسیون

یکی از عجیب‌ترین یافته‌های اخیر درباره حس راحتی آن است که ما بیشتر احساس خستگیمان، ناشی از اعمال فشار جاذبه است. یک موضوع بسیار مهم آن است که من و شما هر روز و هر ساعت در معرض جاذبه زمین هستیم و این جاذبه روی سلول به سلول بدن ما فشاری وارد می‌کند. غواص‌ها با فشاری بسیار بیشتر از جاذبه زمین در زیر آب درگیرند، زیرا این فشار جاذبه با فشار آب دریا توأم می‌شود. فشاری که بعد از یک عمق خاص، دیگر تحمل ناپذیر است و باعث مرگ آدم می‌شود. اما از بررسی شرایط بدنی کسانی که کارشان غواصی است، فهمیده‌اند که 1? بهره‌وری کار آنها بسیار پایین است 2? آنها چند برابر دیگران انرژی مصرف می‌کنند.
پس هر چه درگیری ما با زمین بیشتر باشد کارمان سخت‌تر است.
در این مقاله می‌خواهم شما را با مقوله جاذبه صفر آشنا کنم. جاذبه صفر زمانی روی می‌دهد که ما خارج از جو زمین باشیم. این زمان بدن در بی‌وزنی است و هیچ فشاری را تحمل نمی‌کند. در این حالت بدن ما مانند عکس زیر قرار می‌گیرد.

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

در ترند‌های جدید دکوراسیون اداری برای نزدیک شدن به این حالت تلاش بسیار خاصی صورت گرفته است. درگیری شما با جاذبه می‌تواند با قرار گرفتن در این حالت به حداقل برسد. صندلی‌ و مبلمان اداری معمول تا حدی در این راه قدم برداشته بودند اما آن را برآورده نمی‌کردند.
یکی از اصلی ترین دلایل این که ما در دکوراسیون‌ اداری خود به وضعیت جاذبه صفر نزدیک می‌شدیم اما آن را نمی‌توانستیم اجرا کنیم آن بود که میز‌های اداری جایی را برای بالا آمدن ناحیه میانی بدن باقی نمی‌گذاشتند و ما برای چشم دوختن به کاغذ‌ها باید بدن را در زاویه حاد 45 تا قائم درجه قرار می‌دادیم، حال آن که در وضعیت جاذبه صفر زاویه‌ای 128 درجه در ناحیه شکم و لگن ایجاد می‌شود.
اما اکنون با حذف تدریجی اما بسیار مستمر کاغذ و کاغذ نویسی از سیستم‌های اداری و جایگزینی آن با اتوماسیون‌هایی که در کامپیوتر‌ها و لباپ‌ها جای داراند، دیگر نیازی چندانی به میزهای کار نداریم. از این رو دکوراسیون‌های اداری میزها را کوچک و ساده می‌کنند و صندلی‌های اداری را پیچیده تر.

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

وجود یک پشت سری در این حالت صندلی‌ها می‌تواند گردن را در بهترین حالت خود نگه دارد و همین طور زیر‌پایی‌ها که پا را در حالت نیم باز قرار می‌دهند. میز اداری با حذف کشو‌ها و کمد‌های زیرین خود، جای حرکت پا‌ها را فراهم می‌آورد. باید برای این که کامپیوتر، لپتاپ و موبایل شما به شارژ، کابل شبکه و انواع سیم‌های برق و دیتا وصل شود، تمهیدی اندیشید که البته هیچ مشکلی ندارد و در این میز‌های به شدت خلوت، می‌توان حتی ده‌ها رشته سیم را جاساز کرد. برای بالا بردن سطح تمرکز کاربر دکوراسین داخلی شیلد‌هایی در اطراف میز کار نصب می‌شود تا سمت نگاه به مانیتور دوخته شود.
در پی استفاده از همین وضعیت جاذبه صفر است که صندلی‌های ورک استیشن نیز روز به روز در حال گسترش‌اند و شاید بتوان نزدیک ترین وضعیت به جاذبه صفر را در این دسته از صندلی‌ها پیدا کرد.

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

استفاده از انواع صندلی‌ها که بتوانند بدن را نزدیک به حالت درازکش قرار دهند موضوعی است که باید به آن فکر کرد. به هر حال راحتی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عناصر بالا برنده بهره‌وری است. ما نیز در گروه مکعب برای این هدف در کنار شما هستیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه 19 اسفند 1398ساعت 20:23  توسط محیا یوسفی 

میز مدیریتی سلطنتی یا کلاسیک کدام را انتخاب می‌کنید

میز مدیریت همیشه در یک اداره و یا شرکت یک موضوع مهم حساب می‌شود.
این نوع میز اداری گاهی نمادی از صلابت و موفقیت یک شرکت است. از این رو گاهی حتی در شکل و شمایل میز مدیریتی می‌توان این صلابت و قدرت را دید. در این مقاله می‌خواهیم میان میز مدیریتی سلطنتی و میز مدیریتی کلاسیک فرق‌هایی ایجاد کنیم و این دو مفهوم را بیشتر بشناسیم. میز مدیریتی به صورت قدمی آن تشکیل می‌شد از سطوحی ساخته شده از بهترین انواع چوب که روی آن منبت کاری‌هایی هم انجام می‌دادند. میز‌های مدیریتی بسته به فرهنگ آن کشوری که از آن استفاده می‌شد امکان داشت تفاوت‌هایی هم با هم داشته باشند. در آلمان قبل از جنگ دوم جهانی میز مدیریتی چندان منبت کاری نداشت و فقط بزرگتر از انواع میز‌های کارمندی بود.

میز مدیریتی سلطنتی یا کلاسیک

چرم دوزی هم یکی دیگر از اجزای میز مدیریتی است. به خصوص در استایل‌های انگلیسی که هماهنگی چشم نوازی بین میز و مبلمان اداری به وجود می‌آمد.
چوب لاک الکل خورده بلوط، گردو و ساج چوب‌هایی بودند که در دوران گذشته بسیار بیشتر از دوران ما یافت می‌شد و نجارانی که به ساخت این دسته از میز‌ها می‌پرداختند بسیار دست و دلبازانه به استفاده از این دسته از چوب‌ها می‌پرداختند. میز‌هایی به نسبه سنگین که به حد نهایت سمباده می‌خوردند و با لاک الکل آنها را جلا می‌دادند.
نقش چوب و طرح های چهارگوش بسیار ساده می‌توانست مشخصه این طرح‌ها باشد. بعد از مدتی هم چندین کشو به این میز‌ها اضافه ‌شد. بعد از رواج یافتن روکش‌های پلی‌استری، این دسته از روکش‌ها جایگزین لاک الکل شد. ولی در کل این دسته از میز‌ها چندان تغییری را به خود نمی‌دیدن و سالیان سال طرحی یک نواخت و البته بسیار کاربردی و شکیل داشتند.
این طرح را می‌توان طرحی کلاسیک برای میز مدیریتی دانست طرحی که اکنون هم در برخی موارد ساخته می‌شود اما سادگی و بی‌آلایشی آن چندان طرفدار ندارد.

میز مدیریت سلطنتی چه ویژگی‌هایی دارد

در مدل‌هایی که به میز مدیریتی سلطنتی مشهورند. دیزاینی به شدت اغراق شده را شاهدیم. اما قبل از آن که به چند و چون این روش ساخت میز و مبلمان مدیریتی بپردازیم باید یک نکته مهم را در این باب بیان کنیم. در سرچ کوتاهی در گوگل به راحتی در می‌یابیم که بسیاری از فروشندگان ایرانی، میز مدیریتی سلطنتی را میز مدیریتی کلاسیک می‌پندارند، که از نظر ما کار چندان مناسبی نیست. میز مدیریت یا میز کار دفاتر قدیمی میز‌هایی بسیار ساده بودند و شما در عکس‌های مربوط به اوایل قرن بیستم این دسته از میز‌های بسیار بی‌آلایش و کاملا معمولی را پیدا می‌کنید.
اما میز مدیریت سلطنتی چیست. درباره میز مدیریتی سلطنتی باید گفت این دسته از میز‌ها نمایشگر اوج هنر ظریف کاری روی چوب‌اند. چوب آبنوس و دیگر انواع چوب‌های اعلای جنگلی با پایه‌های خراطی شده با نقوش مختلفی از حیوانات و انواع گیاهان خیالی و مینیاتوری. فرم میز اغلب همراه با قوس‌هایی در قسمت رو به رویی است که قرینه آن در قسمت پشت میز، جایی که کاربر پشت آن می‌نشیند، تکرار می‌شود. در فرم‌های سلطنتی تقریبا و به صورت معمول خبری از فرم ال یا دیگر فرم‌های میز مدیریتی نیست. همین‌ طور به واسطه انواع تزییناتی که در این نوع از میز‌ها به کار می‌رود شما جایی برای اضافه کردن انواع وسایل و امکانات کاربردی امروزی را ندارید. یعنی اگر بخواهید کابل شارژ موبایلتان را از یک هاب داخل میز رد کنید، دچار یأس فلسفی می‌شوید؛ زیرا حتی موبایلتان را نمی‌توانید در انواع معمول این اینگونه میز‌ها به شارژ وصل کنید.
این دسته از میز‌ها برعکس میز‌های کلاسیک که اغلب تک رنگ بودند، دو یا چند رنگ ساخته می‌شوند. البته رنگ آنها به واسطه استفاده از چند نوع چوب در ساختار‌ آنها است. جلال و جبروت میز مدیریتی سلطنتی به همین یکی دو صنایع دستی به کاررفته روی چوب ختم نمی‌شود. دیگر هنر دستی که در این نوع از میز‌های به کار می‌رود ورشو کاری و فلزکاری روی چوب است.
این واقعیتی است که یک سلطان از همه چیز بی‌نیاز است. نه نیازی دارد به موبایل خود چشم بدوزد و نه حتی یک کامپیوتر را برای انجام کار‌ها رو به روی خود داشته باشد. برای یک سلطان همه کار‌ها را انجام می‌دهند. خیل عظیمی از خدم و حشم پیرامون او هستند و دستورات او را فراهم می‌کنند. از این رو این دسته از میز‌ها چندان نیازی ندارند که جایی برای شارژر موبایل یا رد کردن سیم لن داشته باشند.
توصیه ما به شما این است که اگر سادگی و تفکر بی‌آلایش در عین حال اصیل را می‌پسندید یک میز کلاسیک را انتخاب کنید. با طرح چوبی اصیل ولی بدون هنر‌های زینتی زیاد. اما اگر می‌خواهید حقیقتا مانند یک سلطان زندگی کنید پس میز مدیریتی سلطنتی را جایگاه خود بدانید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 14 اسفند 1398ساعت 13:46  توسط محیا یوسفی 

تعارض سبک مدرن و سنتی طراحی دکوراسیون اداری

آیا می‌توان یک سبک خاص قدیمی را به صورت کامل در یک اداره یا دفتر کار پیاده کرد؟ این سوالی است که در این مقاله سمانه ساز به آن پاسخ می‌گوییم.
در پاسخ به این سوال اگر در یک کلام بخواهیم به صورت خلاصه پاسخی بدهیم می‌گوییم می‌شود اما بستگی دارد. همین الان در بسیار از تجارت خانه‌های تهران سبکی با استفاده از المان‌های سنتی طراحی داخلی ایرانی اجارا می‌شود. این واقعیت است که یک تاجر فرش معتمد بازار در شرکت صادرات فرش‌های دستبافش باید از انواع قالی‌های زیبای ایرانی استفاده کند و به سختی می‌توان برای این شرکت یک دکوراسیون اداری مینیمال را در نظر گرفت.

تعارض سبک مدرن و سنتی طراحی دکوراسیون اداری

تغییر سبک دکوراسیون داخلی عملا سرچشمه گرفته از تغییر سبک کار در محیط کاری بود زمانی حتی به میز و صندلی برای دفاتر نیازی نبود و صاحبات مسند روی زمین و پشت یک میز کوچک می‌نشستند.
با آمدن سیستم موسوم به بروکراسی دفاتر اداری هم شکل گرفتند و صندلی‌ و میز اداری هم جای خود را در میان کارمندان و مدیران باز کردند.
ابزار وسایل اداری هر چند ده سال تغییر کرد‌ه‌اند شکل ماشین‌های تایپ تغییر کرد؛ پرونده‌ها در زونکن‌های متفاوت دسته بندی شد و فایل‌های چوبی آهنی با اشکال متفاوت در دفاتر سر در آوردند. دفتر یک روزنامه با دفتر بازرگانی و یا دفتر معماری کاملا شکل‌های متفاوتی به خود گرفتند. این به چه دلیل بود. جوابی بسیار ساده برای این تفاوت فاحش بین دکوراسیون اداری مکان‌هایی که از آنها یاد کردیم بود آن هم به استفاده هر شغل از کاغذ باز می‌گشت.

اصلی‌ترین دلیل از کجا شروع شد

شاید تعجب کنید که دکوراسیون اداری چه ربطی به کاغذ دارد. اما باور کنید که این صفحات سفید سبک که هنوز در دست ما این ور و آن ور می‌شوند و سیاه می‌شوند و به سطل زباله سرازیر می‌شوند نقش عمده‌ای در شکل دادن به ریخت و قیافه دکوراسیون اداری ما داشتند.
سه شغلی که در بالا نام بردم را در نظر آورید. در یک دفتر روزنامه روزنامه نگاران روی چه کاغذ‌هایی می‌نوشتند؟ کاغذ‌های یادداشت و بعد هم محصول یاداشت‌هایشان را تایپ می‌کردند. روی هر میز یک ماشین تحریر کوچک بود و تلفن‌های بزرگ سیم‌دار مدام در حال زنگ خوردن. در روزنامه یادداشت‌ها کمتر بایگانی می‌شد برای همین قفسه ها و فایل های چندان زیادی برای بایگانی کاغذ‌ها دم دست نبود از این رو از دفاتر باز برای اسکان روزنامه نگاران استفاده می‌شد.
حالا به دفتر معماری فکر کنید دکوراسیون اداری دفاتر معماری با قفسه‌هایی معنی می‌یافت که در آنها کالک‌های لوله شده طراحی را طبقه بندی می‌کردند. همین طور یک یا چند یا چندین میز رسم با چراغ‌های مطالعه با صندلی‌های کوچک برای آن که گاهی روی آنها بنشینند. این کاغذ‌های لوله شده کالک بودند که دکوراسیون یک دفتر معماری را تغییر می‌داند.
اما به سراغ یک تجارتخانه برویم. دراینجا لیست و صورت وضعیت و فاکتور بود که در حجم‌های چند ده هزارتایی جا به جا می‌شد و باید بایگانی دقیقی روی آنها انجام می‌شد. برای همین دکوراسیون تجارت خانه‌ها از اتاق‌های تودرتو به همراه فایل‌ها عظیم فلزی تشکیل شده بود. فایل‌هایی که زونکن‌های متعددی را در خود جای می‌داد.
اما الان چه همه ما با کامپیوتر، تبلت، لپتاپ مانیتور‌های بزرگ 40 اینچی کار می‌کنیم تجارتخانه با نرم افزار‌های حسابداری کار می‌کند و تنها برای بایگانی ثابت چیزی را چاپ می‌کنند. روزنامه نگاران و معماران هر دو پشت کامپیوتر‌ هستند و حتی در دفاتر معماری مانیتور‌ها می‌توانند نقشه‌های کشیده شده را سه بعدی سازی کنند در حالی که روی صفحات کاغذی تنها یک بعد از کار دیده می‌شد.
کاغذ هر روز در حال حذف شدن از معادلات اداری است. امضا ها دیجیتال می‌شود و پرداخت‌ها الکترونیکی و از این رو همه به فضایی نسبتا شبیه به یکدیگر نیاز داریم. حالا در این وضعیت دکوراسیون اداری روز به روز به یک معیار واحد نزدیک می‌شود. اکنون به جای آنکه دکوراتور‌های دکوراسیون داخلی به این فکر کنند که چه وسایل اداری را باید در دکوراسیون اداری یک سازمان و دفتر اداری جای دهند به این فکر می‌کنند که افراد در یک دکوراسیون اداری چگونه با بهره وری بیشتری کار می‌کنند. چگونه راحت ترند و از همه مهم‌تر چگونه از کار خود لذت می‌برند.
بیشترین و پر تعارض‌ترین بخش دکوراسیون اداری قدیم و جدید در همین بخش است. دکوراسیون اداری در عصر قبل از تکنولوژی و انفجار اطلاعات به فکر وسایل بود و اکنون به فکر آدم‌ها.

+ نوشته شده در  شنبه 10 اسفند 1398ساعت 21:22  توسط محیا یوسفی 

نحوه صحیح چیدمان میز کار

نحوه چیدمان میز کار برای هر فردی متفاوت است. این که میز اداری فرد را چگونه بچینیم باید از دو جنبه مورد بررسی قرار بگیرد. اول این که شغل فرد مورد نظر چیست؟ و این که آیا این چیدمان با سلیقه او هماهنگ است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال شاید لازم باشد زمانی را صرف تحقیق و کسب اطلاعات کنیم.
بهترین کار این است که با خود فرد صحبت کنیم، اما با تحقیق درباره حرفه او هم می‌توانیم بخشی از کار را جلو ببریم.

نحوه صحیح چیدمان میز کار

برای بسیاری از کارفرماها مهم است که میز کار فرد جدیدی که استخدام کرده‌اند را از روز قبل از آمدن او آماده کنند. در مرحله اول باید دقت کنید که او برای انجام کارهای خود به چه وسایلی نیاز دارد. اگر به تازگی یک منشی استخدام کرده باشید، او به احتمال زیاد به زونکن، تقویم، تلفن، سالنامه و خودکار نیاز دارد. قرار دادن همه این وسایل بدون نظم و در یک سمت میز اداری چندان جالب نیست.
اگر کارمند شما راست دست باشد، به احتمال قوی ماوس را با دست راست می‌گیرد و اگر تلفن او زنگ بخورد، با دست چپ تلفن را برمی‌دارد. البته این فرضیات می‌تواند برای افراد مختلف، تغییر کند پس ما هیچ ادعایی برای این موضوع در این مقاله نداریم.

چه وسایلی را بر روی میز قرار دهیم؟

برای چیدمان میز کار لازم است کمی سلیقه هم به خرج دهید. برای مثال یک ست اداری رومیزی برای خود خریداری کنید. این ست اداری می‌تواند به صورت سفارشی بر طبق سلیقه شما ساخته شود. لازم نیست هزینه سنگینی برای خرید در نظر بگیرید. شما باید بدانید که تنها وسایل ضروری که در طول روز چندین بار با آن‌ها سر و کار دارید را بر روی میز قرار دهید. اگر وسیله‌ای روی میز شما قرار دارد که در طول روز ممکن است به آن نیاز پیدا نکنید، بهتر است فضای دیگری را برای قرارگیری آن در نظر بگیرید.
خودکار و دفتر یادداشت عضو جدانشدنی هر میز اداری است. البته برخی از افراد هستند که می‌خواهند یادداشت‌های خود را بر اساس تاریخ مشخص بنویسند، به همین دلیل به جای دفتر یادداشت، از سالنامه استفاده می‌کنند.
امروز استفاده از کامپیوتر برای هر شغل اداری یکی از الزامات محسوب می‌شود. برخی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند میز کار خلوتی داشته باشند. کیبورد یکی از وسایلی است که تقریبا فضای زیادی بر روی میز اشغال می‌کند. شما می‌توانید از پایه‌های مانیتوری استفاده کنید که کیبورد شما در قسمت زیرین آن جا شود. در این صورت می‌توانید در زمان‌هایی که به کیبور خود نیازی ندارید، آن را زیر پایه مانیتور قرار دهید و میز کار منظم‌تری هم داشته باشید.
برای ایجاد نظم بیشتر، زونکن و پرونده‌های غیر ضروری را از روی میز به فضای دیگری انتقال دهید. بهتر است یک کمد یا قفسه در کنار میز خود داشته باشید تا وسایل غیر ضروری را از جلوی دستان خود بردارید و در جای دیگری از آن‌ها نگهداری کنید.

توازن ایجاد کنید

شما نمی‌توانید تمامی وسایلتان را در یک سمت از میز بچینید و خودتان در سمت دیگری بنشینید. بهترین کار این است در پشت میز اداری خود، طوری قرار بگیرید که از دو سمت راست و چپ احساس راحتی داشته باشید. در قسمت وسط میز قرار بگیرید و مانیتور خود را دقیقا روبروی خود قرار دهید. دیگر وسایل مورد نیازتان را در دو سمت میز می‌توانید قرار دهید.
اگر در قسمت راست میز خود دفتر، خودکار و وسایل دیگر را قرار داده باشید، در سمت دیگر می‌توانید برای ایجاد توازن در چیدمان میز کار خود یک گلدان زیبا بگذارید. گلدانی را انتخاب کنید که رسیدگی زیادی نیاز نداشته باشند، به این ترتیب یک گلدان همیشه سبز خواهید داشت.
برخی از ست‌های اداری هستند که زیر مانیتور شما قرار می‌گیرند و فضایی را در وسط میز برای گذاشتن وسایلی مانند ساعت، گوشی تلفن همراه و … فراهم می‌کنند.

+ نوشته شده در  يکشنبه 4 اسفند 1398ساعت 11:22  توسط محیا یوسفی 

پارتیشن شیشه ای هوشمند چیست؟

پارتیشن‌های شیشه‌‎ای یکی از مدل‌های پارتیشن هستند که خودشان انواع مختلفی دارند. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، پارتیشن شیشه‌ای تک جداره، پارتیشن شیشه‌ای دوجداره. شما از هر یک از این نوع پارتیشن‌ها می‌توانید پارتیشن شیشه ای هوشمند انتخاب کنید. در ادامه با این نوع پارتیشن اداری بیشتر آشنا شوید.
در گذشته پارتیشن‌های شیشه‌‎ای به کمک پرده‌های کرکره‌ای محدودیت دید ایجاد می‌کردند. این پارتیشن‌ها نیاز به نظافت بیشتری داشتند، کرکره‌های آن باید مرتبا تمیز می‌شدند، علاوه بر این شیشه پارتیشن هم نیاز به نظافت داشت. اما پارتیشن‌های هوشمند امروزی به دلیل فقدان کرکره، زحمت کمتری برای نظافت دارند.

پارتیشن شیشه ای هوشمند

برای اجرای پارتیشن‌های شیشه‌ای شاید لازم باشد مبلمان اداری جدید خریداری کنید. رنگ این مبلمان را می‌توانید با رنگ پارتیشن شیشه‌ای هماهنگ کنید تا ترکیب زیبایی در دکوراسیون خود ایجاد کنید.
این شیشه برای اتاق مدیریت کاربرد مناسبی دارد. چرا که در هنگام برگزاری جلسات می‌توان آن را به شکل مات تنظیم کرد و بعد از جلسات آن را به شکل شفاف درآورد. با شفاف کردن پارتیشن می‌توانید عبور و مرور کارکنان را کنترل کنید، همچنین با مات کردن شیشه می‌توانید از عبور نور به داخل جلوگیری کنید.
برای استفاده از این نوع پارتیشن در اتاق کنفرانس دچار چالش نخواهید شد؛ چرا که به راحتی از شیشه آن به عنوان ویدیو پروژکتور می‌توانید استفاده کنید. البته این پارتیشن‌ها را می‌توانید در ابعاد مختلف و مورد نیاز خود سفارش دهید و محدودیتی برای این کار نیست.

ویژگی پارتیشن شیشه ای هوشمند

برخی از ویژگی‌های این نوع پارتیشن با انواع دیگر آن از جنس شیشه‌ای شبیه به هم است. برای مثال تمامی پارتیشن‌های شیشه‌ای امکان دید را برای هر دو طرف امکان پذیر می‌کنند. با پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانید فضای شیک و مدرنی برای دفتر کاری خود ایجاد کنید. هر کدام از آن‌ها در ابعاد مختلف و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. برای این که این نوع پارتیشن بتوانند عایق سر و صدا هم باشند لازم است به خوبی فضای مورد نظر را پوشش دهند. برای مثال قبل از سفارش ابعاد مورد نیاز را اندازه گیری کنید و سپس سفارش دهید.
پارتیشن‌های هوشمند از جنس شیشه هم مانند انواع دیگر آن به سادگی نصب می‌شوند. شما به کمک این پارتیشن‌ها می‌توانید فضا را به صورت بهینه جداسازی کنید. تنوع رنگ و مدل آن باعث جذابیت این مدل شده است که به راحتی می‌تواند قابل سفارش برای فضاهای مختلفی باشد و با دیگر وسایل دکوراسیون اداری شما هماهنگ شود.

آشنایی پارتیشن شیشه ای هوشمند

پارتیشن‌های هوشمند که با نام دیگر اسمارت گلس هم شناخته می‌شوند، تحولی عظیم در دنیای دکوراسیون ایجاد کرده‌اند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی پارتیشن‌های شیشه‌ای، آنتی یووی بودن آن است. آن‌ها فیلتر خوبی در برابر اشعه‌های خورشیدی هستند و این اشعه‌ها را از خود عبور نمی‌دهند.
شما به کمک یک ریموت کنترل می‌توانید مات یا شفاف بودن پارتیشن را کنترل کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که کدام یک از پارتیشن‌های شیشه‌ای عملکرد مشابهی با هم داشته باشند. برای مثال پارتیشن‌های قسمت شرقی را با هم تنظیم کنید و پارتیشن‌های غربی را هم با هم هماهنگ کنید.
البته کاربرد این شیشه‌های هوشمند بیشتر از این صحبت‌هاست. شما می‌توانید از آن برای حمام، اتاق‌های کنفرانس، لابی و … استفاده کنید. در واقع این پارتیشن برای هر قسمتی که گاهی لازم است فضای اطراف آن دید کامل داشته باشد و گاهی این دید در محدودیت وارد شود، مناسب است. با کمترین زمان ممکن و یک کلید ساده می‌توانید اتاق کنفرانس خود را از معرض دید پنهان کنید و یا با همان کلید بر روی ریموت آن را به حالت قبل بازگردانید.

+ نوشته شده در  شنبه 26 بهمن 1398ساعت 14:41  توسط محیا یوسفی 

سفارش پارتیشن شیشه ای رنگی

تحولی که امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای در امر دکوراسیون ایجاد کرده‌اند، باعث شده تنوع بیشتری از این محصول در بازار تولید شود. اما این موضوع که کدام یکی از این مدل‌ها برای دفتر اداری ما مناسب است شاید باعث سردرگمی‌مان شود. انتخاب از بین دنیایی از طرح‌ها کار را برایتان سخت می‌کند. بنابراین اگر تصمیم به خرید و سفارش پارتیشن اداری شیشه ای رنگی دارید بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه چند نکته را به شما می‌گوییم.

پارتیشن شیشه ای رنگی

پارتیشن‌های شیشه‌ای به تنهایی زیبایی خاصی به محیط کاری شما می‌بخشند. شاید دلیل آن انعکاس نور باشد. شما می‌توانید رنگ آن را با وسایلی مانند میز اداری هماهنگ کنید. اما اگر برای خرید این پارتیشن به صورت هوشمندانه عمل کنید، علاوه بر زیبایی بر روی کارایی آن هم می‌توانید هدف داشته باشید.
یکی از دلایلی که باعث می‌شود برای خرید پارتیشن‌ها اقدام کنید، سازماندهی فضای داخلی است. شاید فکر کنید لازم است برخی از بخش‌های اداره خود را برای نظم بیشتر، جداسازی کنید. این کار مزیت‌های دیگری هم دارد. با جداسازی به کمک پارتیشن می‌توانید تمرکز کارمندان خود را بر روی اهداف سازمان بیشتر کنید. طبیعی است که فضاهای شلوغ باعث عدم تمرکز ما شود.
البته شاید پارتیشن‌های شیشه‌ای به خوبی نتوانند تمامی صداهای اطراف را حذف کنند، اما مزیت‌های دیگری دارند. به همین دلیل است که می‌گوییم بر اساس نیازها و توقعات خود برای خرید و پارتیشن اداری اقدام کنید. خرید بدون بررسی تنها می‌تواند باعث هدر رفتن وقت و هزینه شما شود.

فضای خلاقانه با پارتیشن‌های شیشه‌ای رنگی

این پارتیشن‌ها می‌تواند با پارتیشن‌های چوبی تلفیق شود و دکوراسیون جذابی برای شما خلق کند. همچنین با مدل‌های پارتیشن آلومینیومی هم ساخته می‌شود که هزینه هر کدام از آن بر اساس کیفیت و جنس انتخابی می‌تواند تغییر کند. در واقع دست شما برای انتخاب طرح و رنگ پارتیشن باز است. با بررسی همه جانبه برای خرید می‌توانید یک دکوراسیون بی‌نظیر ایجاد کنید.
شما این امکان را دارید که پارتیشن‌ها را به صورت متحرک یا ثابت سفارش دهید. در فضاهایی که لازم می‌دانید باید پارتیشن متحرک داشته باشید بهتر است این نوع را انتخاب کنید. این نوع پارتیشن بر روی ریلی نصب می‌شوند تا به راحتی بتوانند باز یا بسته شوند.
پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند فضاهای فلت اداره شما را به طرز عجیب و خلاقانه‌ای مزین کنند. با این پارتیشن‌ها می‌توانید انعکاس نوری رنگی هم ایجاد کنید. نور خورشید با تابیدن به این پارتیشن‌ها نور کمتری را به فضاهای دیگر انتقال می‌دهد و برای افرادی که چشمان حساس‌تری دارند مناسب است. با نصب این پارتیشن جلوی پنجره می‌توانید نور بهتری برای فضای کاری ایجاد کنید. اگر شما هم از تابیدن نور طبیعی به مانیتورتان بیزار هستید و البته نمی‌خواهید نور فضای داخلی اتاق هم کم باشد، انتخاب پارتیشن شیشه ای رنگی می‌تواند مناسب باشد.

کاربرد پارتیشن با شیشه‌های رنگی

رنگی بودن شیشه پارتیشن‌ها باعث می‌شود دید از دو طرف پارتیشن محدود شود. این موضوع باعث می‌شود در چنین فضایی احساس امنیت بیشتری در حریم خصوصی داشته باشیم. پارتیشن‌ها می‌تواند برای فضاهای مختلف طراحی شوند. بنابراین لازم است با توجه به فضای مورد نظر، پارتیشن تولید شود.
انواع پارتیشن شیشه ای رنگی برای فضاهای اتاق خواب، کابینت، دیوارپوش، لابی، فروشگاه، مطب و … تولید می‌شوند. با توجه به این فضاها رنگ مناسب برای سفارش پارتیشن‌های شیشه‌ای انتخاب می‌شود. برای انتخاب صحیح این نوع پارتیشن می‌توانید با کارشناسان مکعب گروپ مشاوره داشته باشید.
بسیاری از مراکز خرید پارتیشن یک سمپل رنگی در اختیارتان قرار می‎‌دهند تا بتوانید رنگ پارتیشن‌ها را بر روی محصول از نزدیک ببینید و انتخاب کنید. البته در صورتی که رنگ مورد نظر شما داخل این سمپل نباشد باز هم می‌توانید از رنگ‌های دیگری سفارش دهید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 21 بهمن 1398ساعت 21:10  توسط محیا یوسفی 

اصول چیدمان فضای اداری

زمانی که برای تاسیس شرکت خود دچار مشغله‌های فراوانی می‌شوید، شاید به چیدمان فضای اداری در مراحل آخر فکر کنید. چیدمان برای فضاهای مختلف یکی از نکات بسیار مهم است که معمولا توجه زیادی به آن نمی‌شود. شما باید برای استفاده بهینه از فضای اداری خود نکاتی را بدانید و با رعایت آن می‌توانید فضای بهتری را برای دفتر کاری خود ایجاد کنید.
اصول چیدمان اداری می‌تواند بر روی سرنوشت شرکت شما هم تاثیر داشته باشد. این چیدمان بهتر است از یک استاندارد پیروی کند. شاید بخواهید با خرید پارتیشن اداری فضای کار خود را سازماندهی کنید. با این کار می‌توانید نظم بیشتری هم در اتاق‌های مختلف ایجاد کنید.

اصول چیدمان فضای اداری

قبل از این که شروع به خریداری وسایل و چیدمان آن‌ها کنید، یک پیشنهاد برایتان داریم. در این مرحله می‌توانید نقشه فضای خود را در بر روی یک کاغذ بکشید و جای وسایل را طراحی کنید. با تصور این کار در ذهن به نتایج بهتری خواهید رسید.
در صورتی که از استانداردهای چیدمان فضا و مراحل انجام آن اطلاعاتی نداشتید می‌توانید با کارشناسان مجرب گروه مکعب تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید. با افزایش استاندارد چیدمان در فضای کاری می‎توانید راندمان کار را هم بالا ببرید و متنظر پیشرفت تیم خود شوید.

استاندارد چیدمان فضای اداری

برای چیدمان فضای کاری لازم است استاندارد را رعایت کنید. رعایت این استاندارد باعث آسایش کارمندان و بهبود روند کاری به مرور زمان می‌شود. در واقع برای تعریف استاندارد باید بگوییم شرایط و قواعدی غام پسند است که باعث کیفیت کارایی شما شود.
اولین استاندارد برای فضای اداری این است که نظم را برقرار کنید. منظور ما از نظم، نحوه چیدمان وسایل در کنار هم است. افراد در محیط‌های شلوغ نمی‌توانند تمرکز کامل داشته باشند. بنابراین بهتر است برای ایجاد نظم بیشتر، وسایلی که ممکن است برای شما دست و پاگیر باشد را حذف کنید. برای چیدمان فضای کاری باید متراژ فضا را در نظر بگیرید تا با ایجاد تغییرات کوچک دچار دردسر نشوید. در زمان چیدمان وسایل کمی آینده نگر باشید. در محیط‌های کاری ممکن است نیروهای بیشتری به تیم اضافه شوند و نیاز باشد وسایل و میز اداری به بخش مورد نظر اضافه کنیم. به همین دلیل سعی کنید وسایل را طوری خرید کنید که در زمان تغییر دچار چالش زیادی نشوید.
برای ایجاد استاندارد در محیط کار باید به عوامل مختلفی مانند نور محیط، ایجاد سیستم تهویه، تعداد کارمندان در هر فضا و نحوه چیدمان میز و صندلی آن‌ها در کنار هم و … باید توجه کنید.

نکاتی برای چیدمان محل کار

راحتی کارمندان را در نظر بگیرید. برای ایجاد حس راحتی می‌توانید کارهای متنوعی انجام دهید. برای مثال از صندلی‌ و مبلمان اداری ارگونومیک استفاده کنید. این صندلی‌های مراقب جسم شما هستند، به خصوص برای کارمندانی که ساعات طولانی را باید پشت میز بنشینند با گذر زمان دچار آسیب‌هایی در ستون فقرات خود می‌شوند. با در نظر گرفتن راحتی آن‌ها باعث ایجاد حس رضایت برای کارمندان خود می‌شوید.
زاویه تابش نور خورشید به داخل اتاق را در نظر بگیرید. اگر این زاویه تابش به صورت مستقیم به مانیتورهای افراد بتابد بعد از مدتی مشکلات زیادی برای چشمان آن‌ها ایجاد می‌کند. شما باید چیدمان فضای اداری خود را طوری ایجاد کنید که کمبود یا زیاد بودن نور طبیعی باعث آزار چشم‌های او نشود. همچنین اگر تابش نور طبیعی در اتاق به میزان کافی نباشد باید فکری برای آن داشته باشید و از نورهای مصنوعی کمک بگیرید.
چیدمان را طوری تنظیم کنید که عبور و مرور بین بخش‌ها آسان و در کمترین زمان صورت گیرد. بهتر است اتاق کارمندانی که تبادل نظر بیشتری با هم دارند را در کنار هم قرار دهید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 17 بهمن 1398ساعت 16:18  توسط محیا یوسفی 

راهنمای خرید پارتیشن اداری

برای خرید پارتیشن اداری عجله نکنید. شما باید نکاتی را قبل از خرید در نظر بگیرید. همچنین برای انتخاب بهترین پارتیشن که برای شرکت شما کارآمد باشد نیاز به تجربه و تخصص دارید. این تجربه و تخصص را همه ما نمی‌توانیم به دست آوریم چون دارای حرفه‌های مختلفی هستیم. اما افرادی هستند که راهنمای خرید پارتیشن اداری را به ما ارائه می‌کنند.
پارتیشن‌ها مزیت‌های فراوانی دارند. بسیاری از مدیران برای جلوگیری از انتشار صدا به خرید آن اقدام می‌کنند. گاهی هم برای حفظ حریم خصوصی کارمندان لازم است به فکر جداسازی بخش‌هایی در شرکت خود باشید. البته پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند که شما بر اساس نیاز و همچنین بودجه خود خرید خود را انجام می‌دهید.
یکی دیگر از موضوعاتی که برای خرید پارتیشن اداری نیاز است به آن توجه کنید، رنگی است که توسط آن دکوراسیون اداری شما شکل می‌گیرد. برای رنگ پارتیشن می‌توانید از رنگ سازمانی خود کمک بگیرید، یا بسته به حوزه شغلی خود از انواع رنگ‌ها برای انتخاب پارتیشن استفاده کنید.
در ادامه مطلب می‌خواهیم درباره راهنمای خرید پارتیشن اداری با شما صحبت کنیم.

راهنمای خرید پارتیشن اداری

نکاتی قبل از خرید پارتیشن اداری

قبل از این که تصمیم به انتخاب پارتیشن بگیرید و سریعا هزینه آن را پرداخت کنید باید نکاتی را در نظر گرفته باشید تا وقتی کار از کار گذشت از کرده خود پشیمان نشوید.
در مرحله اول باید کاملا فضای مورد نظر را بررسی کنید. هدفتان را از خرید پارتیشن بدانید. آیا فقط زیباسازی فضای برایتان مهم است یا برای این مجزاسازی فکر مهم‌تری دارید؟ البته که ظاهر دفتر کاری شما هم به اندازه قابل توجهی مهم است اما اگر این زیبایی با کاربردی بودن آن ادغام شود.
مرحله نیازسنجی بسیار مهم است. زیرا ممکن است شما یک پارتیشن چوبی و بدون پنجره برای قسمتی از دفتر کاری خود خریداری و نصب کنید و بعد از آن متوجه شوید که باقی فضای شرکت به واسطه این پارتیشن تاریک و کم نور شده است. بنابراین اگر با کمبود پنجره در واحد خود مواجه هستید، بهتر است از پارتیشن‌های ترکیبی استفاده کنید که قسمتی از آن‌ها برای انتقال نور به شکل پنجره هستند.
تعداد پارتیشن را مشخص کنید. شما باید بدانید بر اساس متراژ شما قرار است فضای مورد نظر را به چند بخش تقسیم کنید و در داخل آن‌ها چه تعداد کارمند قرار است حضور داشته باشند. برای این که یک تصمیم هوشمندانه بگیرید، بهتر است قبل از خرید با کارشناس طراحی دکوراسیون اداری مشورت داشته باشید. گروه مکعب با تجربه ارزشمند خود می‌تواند به شما کمک کند.

راهنمای خرید پارتیشن برای اداره شما

با اضافه شدن نیروها، باید دفتر کاری شما تغییراتی داشته باشد. ممکن است بودجه کافی برای اجاره یا خرید دفتر جدید نداشته باشید که در این صورت تصمیم می‌گیرید از فضای فعلی به نحو احسن استفاده کنید.
اما برای بررسی و خرید پارتیشن اداری برای دفتر کاری خودتان لازم است بهترین پارتیشنی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد. گران قیمت‌ترین پارتیشن، بهترین پارتیشن برای شما نیست. شما باید بر اساس حرفه کاری و نوع فعالیتی که در اداره انجام می‌دهید یک انتخاب صحیح داشته باشید. علاوه بر این باید شرایط جوی منطقه خود را هم در نظر بگیرید و پارتیشنی را انتخاب کنید که در اثر رطوبت هوا آسیب نبیند. یک انتخاب درست شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی دور می‌کند.
شاید تصور کنید خرید یک پارتیشن ضعیف هم بتواند نیاز شما را بر طرف کند. اما دقت داشته باشید که ممکن است عمر آن کوتاه باشد و پولی که بابت خرید آن داده باشید هم بیهوده باشد. برای اجتناب از چنین اشتباهی یک انتخاب درست داشته باشید. شاید لازم باشد از سطح انتظار خود بیشتر هزینه کنید، اما خیالتان از بابت پارتیشن اداری که می‌خرید راحت شود.

+ نوشته شده در  يکشنبه 13 بهمن 1398ساعت 19:08  توسط محیا یوسفی 

فروش مبلمان اداری و نکاتی درباره آن

خرید و همینطور فروش مبلمان اداری نیازمند آگاهی از نکاتی است که با رعایت کردن آن از جانب خریدار و فروشنده باعث رضایتمندی دو طرفین می‌شود. در ادامه می‌خواهیم درباره این نکات با شما صحبت کنیم.
برای مبلمان اداری ، مهم‌ترین قسمت نحوه قیمت‌گذاری آن است. فروش لوازم اداری باید بر اساس کیفیت و کاربرد آن قیمت گذاری شود. برای این مرحله نیاز است استانداردهای اجناس اداری قبل از فروش بررسی شود و بهترین قیمت آن برای مشتری در نظر گرفته شود. با این حساب هر کالایی که گران‌تر باشد، قاعدتا جنس بهتری ندارد.
حتما ضرب المثل “هرچقدر پول دهی، آش می‌خوری” را شنیده‌اید. امروزه مواردی در بازار وجود دارد که می‌تواند این گفته را نقض کند. بنابراین بهتر است به این ضرب المثل تکیه نکنید و خودتان برای کالای مورد نظر وارد تحقیق شوید. در این صورت اگر با بررسی تمامی جوانب مبلمان اداری مورد نظر خود را خریداری کنید، احتمال این که پس از خرید از کار خود پشیمان شوید، بسیار کم می‌شود.

فروش مبلمان اداری

 

به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای خرید مبلمان اداری باید به بودجه خود دقت کنید. این مسئله به خصوص برای شرکت‌هایی که به تازگی مرحله تاسیس را پشت سر گذاشته‌اند، موضوع مهمی است. چرا که باید هر قدمی برای کارهای شرکت برمی‌دارند بسیار سنجیده باشد تا در حساب و کتاب کلی و مخارج شرکت خللی ایجاد نکنند.
بسیاری از فروشگاه‌ها برای قسمت فروش مبلمان اداری خود کارشناسان با تجربه‌ای را استخدام می‌کنند تا بتوانند راهنمایی‌های درستی به مشتریان بدهند. آن‌ها بر اساس تجربه خود سعی می‌کنند نیازهای شما را برای این خرید بسنجند و با سلایق شما آشنا شوند.
برای خرید مبلمان اداری به عنوان خریدار بهتر است کارایی مبلمان را برای دفتر اداری خود بسنجید. وقتی بودجه شما برای خرید کالاها محدود باشد، این موضوع حساسیت بیشتری هم پیدا می‌کند. بنابراین از خرید کالاهایی که کاربردی برای شما ندارند و تنها جنبه تزیینی و تغییر دکوراسیون دارند پرهیز کنند. بسیاری از اجناس در بازار هستند که علاوه برا کاربردی بودن می‌توانند تغییر مناسبی برای فضای کاری شما ایجاد کنند. پس بهتر است برای خرید به سراغ چنین وسایلی بروید.

متناسب با نوع فعالیت اداری خریداری کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید مبلمان اداری باید در نظر بگیرید این است که بر اساس نوع کاری که در شرکت انجام می‌دهید وسایل اداری را خریداری کنید و در نهایت دکوراسیونی که برای فضای کاری خود می‌چینید گویای کار و حرفه شما باشد.
برای مثال اگر حوزه کاری شما در زمینه فعالیت‌های حقوقی و امور وکالت است، باید مبلمان رسمی‌تری خریداری کنید. پیشنهاد ما خرید مبلمان راحتی با پارچه چرمی، که بهتر است رنگ آن تیره باشد. البته از سبک‌های دیگری نیز می‌توانید برای دفتر حقوقی خود استفاده کنید. در مقابل اگر حوزه فعالیتی شرکت شما یک رسانه اینترنتی یا یک استارت آپ باشد بهتر است از رنگ‌های شادتری برای فضای کاری خود استفاده کنید. محیط‌ها و دکوراسیون خشک و بی‌روح برای این شرکت‌ها می‌تواند از کارایی نیرو بکاهد. بهترین کار این است که برای شرکت خود یک نیروی طراح دکوراسیون اداری استخدام کنید و مراحل تغییر را با مشورت او پیش ببرید. خرید مبلمان اداری تنها یک بخش از تغییر دکوراسیون فضای شرکت شماست.
امروزه تنوع طرح‌ها و رنگ مبلمان اداری ممکن است ما را در لحظه خرید آن دچار سردرگمی کند. فروشندگان با مهارت باید برای فروش مبلمان اداری دقت کنند که وفاداری مشتری به شما مهم‌ترین موضوع سودآور برای شماست. چرا که اگر مشتری از کیفیت اجناس و خدمات پس از فروش شما راضی باشد می‌تواند برای خریدهای بعدی هم به شما مراجعه کند. علاوه بر این ممکن است کالا و خدمات شما را به دیگر دوستان خود هم معرفی کند. این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی بر روی افزایش فروش شما داشته باشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 6 بهمن 1398ساعت 12:50  توسط محیا یوسفی 

انتخاب پارچه برای مبلمان اداری

انتخاب نوع مبلمان برای دفتر کاری یک نوع دغدغه است. شاید خودمان از پس این موضوع بربیاییم. اما چه نوع پارچه‌ای برای مبلمان اداری انتخاب کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم با انواع پارچه مبل و انتخاب پارچه برای مبلمان اداری آشنا شویم.
همان قدری که متریال ساخت اسکلت مبلمان مهم است، جنس پارچه آن هم اهمیت زیادی دارد. برای انتخاب نوع مبلمان باید تکلیف کاربرد آن را مشخص کنید. این که مبلمان قرار است در چه فضایی قرار گیرد و میزان استفاده از آن تا چه حد است.

انتخاب پارچه برای مبلمان اداری

با خرید پارتیشن اداری و قرار دادن آن در فضای اداری، احتمالا یک فضای دیگر با این جداسازی برای خود ایجاد کرده‌اید. این فضای جدید نیاز به مبلمان اداری جدید دارد. بسته به نوع کاربرد این اتاق باید دکوراسیون اداری مخصوص به آن را بچینید. اگر برای این مرحله دچار سردرگمی شده‌اید، کارشناسان با تجربه مکعب گروپ شما را راهنمایی می‌کنند تا دکوراسیون در خور شرکت خود را داشته باشید.

انواع پارچه مبل

پارچه مبل یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مبلمان است. کیفیت این پارچه باید به قدری باشد که با قیمت مبلمان به صرفه باشد. برای انتخاب انواع پارچه مبلمان گزینه‌های زیادی داریم که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.
پارچه مخملی برای مبلمان یکی از پرطرفدارترین گزینه‌هاست. این پارچه برای مبلمان کلاسیک و سلطنتی مناسب است. بافت و رنگ این نوع پارچه تنوع زیادی دارد. جنس مخمل کیفیت‌های گوناگونی دارد. کیفیت آن را از روی تراکم بافت مشخص می‌کنند. یعنی هر چقدر تراکم پارچه مخمل بیشتر باشد کیفیت آن بهتر است.
جنس ساتن یکی دیگر از انواع پارچه برای مبلمان است. اما به دلیل نگهداری سخت از آن، طرفداران زیادی ندارد.پارچه‌های ساتن به راحتی آلودگی را به خود جذب می‌کنند و حتی جنس مستحکمی هم ندارند. اما زیبایی خاصی دارند.
اگر طرفدار مبلمان چرم هستید به شما تبریک می‌گویم. این جنس هم زیبایی منحصر به فردی دارد و هم از استحکام خوبی برخوردار است. البته چرم هم می‌تواند کیفیت‌های متفاوتی داشته باشد. نگهداری از مبلمان چرمی هم قواعد خاص خودش را دارد که با رعایت کردن آن طول عمر مبل را افزایش می‌دهید.
یکی دیگر از انواع پارچه برای مبلمان اداری، پارچه مبل مازراتی است. در این نوع پارچه که کیفیت قابل توجهی دارد انواع رنگ از این جنس موجود است تا بر اساس طراحی دکوراسیون اداری شما برای مبلمان انتخاب شود.
البته پارچه‌های متنوع دیگری هم در بازار موجود است که می‌توانید بر طبق سلیقه خود آن را انتخاب کنید. اما چند نمونه‌ای که برای شما مثال زدیم، پرطرفدارترین جنس پارچه برای مبلمان هستند.

چه نوع پارچه برای مبلمان اداری انتخاب کنیم؟

برای قدم اول نوع کاربرد مبلمان را بررسی کنید. باید بدانید که این مبلمان را در چه محیطی می‌خواهید قرار دهید. این که مبلمان در فضای لابی شرکت قرار می‌گیرد یا اتاق جلسه، کاملا جای بررسی دارد. به همین دلیل شما باید برای هر قسمت از فضای اداره خود نوعی از مبلمان را با رنگ و طرح خاصی سفارش دهید.
بهتر است برای اتاق جلسات فضای کاری خود از پارچه‌های چرمی انتخاب داشته باشیم. این نوع پارچه‌ها نمای کلاسیک و زیبایی به فضای کاری ما می‌دهند. برای فضاهای اتاق انتظار، فضای استراحت کارکنان، از مبلمان با پارچه مازراتی انتخاب کنید که طرح و رنگ‌های متفاوتی دارد. برای اتاق استراحت یا بازی کارکنان می‌توانید رنگ پارچه برای مبلمان اداری را رنگارنگ در نظر بگیرید تا روحیه آنان را شاداب کند.
البته طرح و رنگ مبلمان اداری تمام ماجرا نیست. شما موضوعات دیگری را هم باید مورد بررسی قرار دهید. وقتی مبلمانی را برای فضای اداری خریداری می‌کنید باید برای نظافت آن هم فکری کرده باشید. در این میان تمیز کردن مبلمان چرمی راحت‌تر است. مبلمان از جنس پارچه مخملی ممکن است شما را در این امر به دردسر بیندازد. پارچه‌های مخمل به سادگی مواد را به خود جذب می‌کنند و تمیز کردن آن زمان بر است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1 بهمن 1398ساعت 17:46  توسط محیا یوسفی 

مزیت‌های پارتیشن اداری چوبی

به طور کلی زمانی به پارتیشن اداری نیاز پیدا می‌کنیم که بخواهیم فضایی را به هر دلیل جداسازی کنیم. این جداسازی باید دلایلی داشته باشد، در غیر این صورت فضا هر چقدر بزرگتر باشد طبیعتا بهتر است.
برای انتخاب آن باید مولفه‌های مختلفی را چک کنید. ساده‌ترین و البته یکی از نکات مهم برای فضای کاری توجه به رنگ وسایل و معماری داخلی ساختمان است. نمی‌توانید برای هر قسمت هر رنگی که خواستید انتخاب کنید. چون که در این صورت دفتر کاری شما پرستیژ خودش را از داده و شبیه به مهد کودک می‌شود. بنابراین رنگی را انتخاب کنید که مناسب نوع فعالیت کاری شما باشد و با باقی دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. اگر بتوانید این هماهنگی را با مبلمان اداری ایجاد کنید زیبایی خاص و چشمگیری در دفتر کاری خود خواهید داشت.
پارتیشن‌ها علاوه بر کاربردهای زیادی که دارند می‌توانند جنبه بصری زیبایی برای دفتر کاری شما ایجاد کنند. در کنار پارتیشن‌های چوبی اگر نورپردازی مناسبی را انتخاب کنید فضای شرکت شما بسیار خاص می‌شود. در ادامه با انواع پارتیشن و مزیت‌های پارتیشن چوبی آشنا شوید.

مزیت‌های پارتیشن اداری چوبی

انواع پارتیشن‌ها را بشناسید

برای خرید و انتخاب پارتیشن‌های اداری لازم است در ابتدا انواع آن را بشناسید. امروزه انواع پارتیشن در بازار وجود دارد. تنوع جنس، طرح و رنگ آن‎‌ها به قدری است که شاید شما در برای انتخاب دچار سردرگمی کند. در چنین مواقعی می‌توانید با گروه مکعب مشورت کنید تا با بررسی شرایط دفتر کاری شما و همچنین بودجه شما بهترین پیشنهاد را به شما معرفی کند.
پارتیشن اداری چوبی یکی از پارتیشن‌های پرطرفدار است که مزیت‌های زیادی هم دارد. حتی انتخاب مدل این نوع پارتیشن هم نیاز به بررسی دارد. این مدل نیز انواع مختلفی دارد که بر اساس سفارش شما ساخته می‌شود. پارتیشن‌های چوبی به صورت قابل حمل هم تولید می‌شوند که بتوانید در هر فضایی که می‌خواهید استفاده کنید.
پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای هم نوع دیگری از پارتیشن هستند که نمای زیبایی به دفتر کاری شما می‌دهند. برای این نوع پارتیشن خلاقیت‌های زیادی را می‌توانید برای زیباتر شدن آن داشته باشید. اما یکی از مشکلات پارتیشن شیشه‌ای این است که حریم خصوصی در آن به خوبی حفظ نمی‌شود. البته شما می‌توانید نوع شیشه آن را مات انتخاب کنید و سفارش دهید.
پارتیشن آلومینیومی علاوه بر این که سبک هستند مقاومت خوبی هم دارند. قیمت آن‌ها مناسب است و موضوعی که شاید شما را برای خرید آن دودل کند احتمالا ظاهر آن است.

مزیت‌های خرید پارتیشن اداری چوبی

پارتیشن‌های چوبی به دلیل تنوع طرح و رنگ می‌توانند زیبایی منحصر به فردی برای دفتر کاری شما ایجاد کنند. مدل‌های متنوع آن را بررسی کنید و بر اساس نیاز و سلیقه خود بهترین مدل آن را انتخاب کنید. این پارتیشن‌ها در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند که بتوانند با رنگ سازمانی و شرکت شما هماهنگ شوند.
پارتیشن‌های چوبی هم به صورت قابل حمل و هم ثابت قابل سفارش هستند. در نوع ثابت آن نگران افتادن یا آسیب دیدن آن نمی‌شوید. همچنین حریم خصوص افراد در مدل ثابت آن بهتر حفظ می‌شود زیرا از بخش زیادی از انتقال صدا به فضاهای دیگر جلوگیری می‌کند.
برای انتخاب این پارتیشن راه دیگری هم جلوی رویتان است. شما می‌توانید یک پارتیشن ترکیبی از عنصر چوب و شیشه داشته باشید. یعنی در قسمت بالایی پارتیشن، شیشه‌های مات یا ساده کار شده باشد و باقی آن از جنس چوب ساخته شود. با این کار انتقال نور هم به بخش‌های دیگر فضا هم امکان‌پذیر می‌شود.
چوب عایق مناسبی برای سر و صداهای محیط است. اگر دفتر کاری شما محیط شلوغی دارد می‌توانید این نوع پارتیشن را انتخاب کنید و سفارش دهید. با این کار حجم زیادی از سر و صدای محیط کاهش پیدا می‌کند و سر و صداهای افراد به اتاق‌های دیگر نمی‌رسد.
پارتیشن‌های چوبی طرفداران زیادی دارد. عنصر چوب احساس گرما و صمیمیت را به مخاطب می‌رساند و البته دکوراسیون کلاسیک برای فضای انتخابی ایجاد می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ” درباره پارتیشن چوبی بیشتر بدانید ” را مطالعه کنید.

+ نوشته شده در  شنبه 28 دی 1398ساعت 15:13  توسط محیا یوسفی 

میز کانتر اداری چیست؟

میز کانتر اداری همان میزهای پذیرشی است که در بدو ورود به شرکت‌های مختلف شاهد آن می‌شویم. معمولا اولین فضایی که با وارد شدن به شرکتی، فضای لابی آن شرکت است. در این قسمت به احتمال قوی کانتر اداری را مشاهده کنید که منشی آن شرکت در پشت این میز به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد.
میز کانتر انواع مختلفی دارد که شما باید بر اساس حوزه کاری خود آن را انتخاب کنید.میز کانتر نمایشگاهی، بیمارستانی، اداری، میز کانتر بانک، تجاری و میز کانتر تبلیغات از انواع میزهای کانتر است.
این میز اداری هم مانند دیگر وسایل اداری دارای انواع طرح‌ها، مدل‌ها و حتی رنگ‌های متفاوتی است. شما به راحتی می‌توانید کانتر اداری را مطابق با رنگ دکوراسیون خود سفارش دهید.
در ادامه توضیحات بیشتری برای انتخاب کانتر اداری و کاربرد و قابلیت‌های آن در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای خرید کانتر اداری سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر مبلمان اداری خریداری کنید تا بتوانید تا مدت‌ها از این میز به خوبی استفاده کنید و نیازمند خرید میز جدید نباشید.

میز کانتر اداری

انتخاب کانتر اداری

درست است که برای انتخاب دست ما باز است و می‌توانیم از انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای دفتر کاری خود سفارش داشته باشیم. اما انتخاب ما باید بسیار هوشمندانه و دقیق باشد تا نتیجه عالی از خرید خود گرفته باشیم.
همانطور که گفتیم برای انتخاب کانترهای اداری می‌توانیم به رنگ آمیزی دفتر کار خود دقت کنیم بر اساس آن میز مورد نیاز را انتخاب کنیم تا همخوانی متناسب با دکوراسیون محل کار ما داشته باشد. اما تنها رنگ و مدل کانتر نیاز ما را برطرف نمی‌کند. شما باید این وسیله را به صورت ارگونومیک انتخاب کنید. کارمندی که قرار است پشت این میز کار کند، در طول روز زمان زیادی را در پشت این میز می‌نشیند. بنابراین مهم است این میز استانداردهای لازم را دارا باشد.
ابعاد میز را طوری انتخاب کنید تا در بهترین قسمت شرکت قرار گیرد. همانطور که می‌دانید میز پذیرش باید در قسمت ورودی و جلوی دید افراد باشد تا با وارد شدن به شرکت شما دچار سردرگمی نشوند. به همین خاطر قبل از انتخاب و خرید میز کانتر اداری سعی کنید محل قرارگیری آن را مشخص کنید و ابعاد آن را اندازه گیری کنید. برای انتخاب میز کانتر مورد نظر خود می‌توانید با کارشناسان گروه مکعب که در زمینه طراحی دکوراسیون اداری تبحر و تجربه کافی دارند، مشورت کنید.
به طور کلی کانترهای اداری قیمت مناسبی دارند. اما در هر صورت سعی کنید برای انتخاب آن تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا خرید مطمئن شما باعث پرداخت هزینه‌های اضافی نشود.

کانتر اداری و کاربرد آن در محل کار

با قرار دادن کانتر اداری و استخدام فردی که بتواند با ورود افراد جدید به شرکت شما، آن‌ها را راهنمایی کند تغییری بی‌نظیر در نظم شرکت خود شاهد خواهید شد. در این صورت از هرج و مرج در فضای اداری خود جلوگیری می‌کنید. زیرا هر فردی دقیقا می‌داند به کدام بخش و چه زمانی مراجعه کند و هر فردی شخصا به داخل واحدها برای انجام هماهنگی‌های کاری خود جستجو نمی‌کند. این موضوع امنیت و آسایش اداره شما را افزایش می‌دهد. گاهی اوقات مسئول پذیرش که پشت میز کانتر اداری می‌نشیند از ورود افراد متفرقه به داخل اتاق‌های دیگر شرکت جلوگیری می‌کند. همچنین در صورتی که رفتار مشکوکی را ببیند می‌تواند به واحد نگهبانی یا منابع انسانی گزارش دهد.
کانتر اداری می‌تواند روند اجرای کارهای اداری را تسریع بخشد. در کنار این میز معمولا یک کمد قرار می‌دهند تا پرونده‌های مراجعه کنندگان را داخل آن قرار دهند. با وجود میز پذیرش شما با ارائه شماره پرونده می‌توانید به اطلاعات لازم خود دسترسی پیدا کنید.

+ نوشته شده در  يکشنبه 22 دی 1398ساعت 19:52  توسط محیا یوسفی 

چرا خرید پارتیشن اداری الزامی است؟

برای خرید هر وسیله اداری باید سنجیده عمل کنیم. چرا که بودجه خرید شما ممکن است محدود و حساب شده باشد. به همین دلیل قبل از اقدام برای خرید هر کالایی بهتر است به طور کامل تحقیق کنید یا با یک کارشناس با تجربه صحبت کنید. شاید برای شرکت خود به فکر خرید پارتیشن اداری افتاده باشید. در این مقاله برخی از نکات را برای خرید این وسیله به شما می‌گوییم تا بهترین تصمیم را بگیرید.
بهتر است برای انتخاب پارتیشن اداری یک تناسب با حوزه فعالیت خود پیدا کنید. در واقع می‌توانید پارتیشن اداری را با شغل افراد آن بخش انتخاب کنید. این موضوع می‌تواند از ظاهر شرکت شما یک فضای خاص ایجاد کند و حتی برای خود کارمندان هم جالب باشد و روحیه آنان را شاداب کند. با این موضوع که یک بار روانی مثبت دارد می‌توانید آینده بهتری برای رشد سازمان خود ببینید.
برای سفارش پارتیشن اداری لوازمی که باید در قسمت‌های مختلف قرار دهید را بررسی کنید. فضا را بر اساس قرارگیری افراد و لوازم در کنار هم مجزا کنید. برای این تقسیم فضا از خود کارمندان هم کمک بگیرید. آن‌ها مایلند با تیم‌هایی که بیشترین ارتباط کاری را در طول روز دارند فاصله کمتری داشته باشند.

خرید پارتیشن اداری

مزایای خرید پارتیشن اداری

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید پارتیشن‌ها ایجاد حریم شخصی برای کارمندان است. امروزه برای شرکت‌ها یک سالن بزرگ را اجاره می‌کنند و آن را به بخش‌های متفاوتی جدا می‌کنند. این جداسازی باید به صورتی انجام شود تا برای رفت و آمد و آسایش افراد مشکلی ایجاد نکند. پارتیشن‌های اداری به خوبی مراقب حفظ حریم خصوصی افراد هستند که این کار باعث افزایش بازدهی آنان در سازمان می‌شود.
پارتیشن‌های اداری بخش زیادی از صداهای مزاحم در محیط کاری را به حداقل می‌رساند. یکی از ویژگی‌های مهم برای بالا بردن راندمان کاری در فضای کار داشتن تمرکز است. با پارتیشن‌ها تا حد قابل توجهی می‌توانید صداهای اطراف را حذف کنید.
با نصب پارتیشن یک فضای جدید برای اداره خود ایجاد می‌کنید. این یک تنوع کارآمد است که بتوانید تغییر زیبایی هم در فضا ایجاد کنید. جالب است بدانید یک تغییر خوب هم می‌تواند باعث پیشرفت سازمان شما می‌شود.
نصب پارتیشن‌ها به آسانی انجام می‌شود. اما لازم است توسط افراد با تجربه در این کار صورت گیرد تا نتیجه کار عالی شودپارتیشن‌ها امروزه تنوع رنگی و طرح بالایی دارند که با انواع دکوراسیون شما هماهنگ می‌شوند. شما می‌توانید بر طبق سلیقه و نیاز خود مدل و رنگ آن را سفارش دهید تا مختص به دفتر کاری شما ساخته شود.

چه نوع پارتیشنی برای دفتر کاری خود بخریم؟

شاید برای خرید پارتیشن اداری کمی دچار سردرگمی شوید. تنوع مدل‌های آن به قدری در بازار زیاد است که شما را برای انتخاب و تحقیق خسته می‌‌کند. از همین رو لازم است به این موضوع به صورت تخصصی‌تر نگاه کنید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله بررسی و خرید بهترین پارتیشن اداری را مطالعه کنید.
در قدم اول باید شرایط محیطی دفتر کاری خود را به طور کامل بسنجید. برای مثال اگر شرکت شما از نور طبیعی کمی برخوردار است، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنید تا پخش نور به دیگر بخش‌های شرکت آسان‌تر باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای دو نوع شیشه شفاف و شیشه مات دارند تا شما بر اساس نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از این نوع پارتیشن می‌شود به صورت تلفیقی هم استفاده کرد. یعنی در برخی از قسمت‌ها از شیشه شفاف استفاده کنید و برای قسمت‌های دیگر برای حفظ حریم شخصی بیشتر از پارتیشن شیشه‌ای مات استفاده کنید.
موضوع دیگری که برای خرید پارتیشن برای شرکت خود لازم است در نظر بگیرید این است که به متراژ فضا هم دقت کنید. در صورتی که با اندازه فضا مشکل نداشته باشید می‌توانید پارتیشن‌های لولایی انتخاب کنید که قیمت مناسب‌تری هم دارند. اما اگر با کمبود فضا مواجه هستید بهتر پارتیشن‌های ریلی برای خود سفارش دهید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 19 دی 1398ساعت 15:21  توسط محیا یوسفی 

انواع سبک مبلمان اداری

دفتر کار هر شخصی می‌تواند مانند خانه دوم او باشد. به هر حال ما بیشترین ساعات طول روز را در محل کار سپری می‌کنیم. بنابراین دکوراسیون فضای کاری هم برای ما با اهمیت می‌شود. طراحی دکوراسیون یک فضای اداری می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری شود و بار روانی مثبتی برای کار و سازمان ایجاد کند. اما این انرژی مثبت از سبک‌های متنوع در دکوراسیون سرچشمه می‌گیرد.
مبلمان اداری همان‌طور که از نامش پیداست برای دفاتر اداری استفاده می‌شود. بنابراین تفاوت‌هایی با مبلمانی که برای منزل خود انتخاب می‌کنیم خواهد داشت. همچنین این موضوع باید بررسی شود که مبلمان اداری را برای چه فضایی در نظر می‌گیرید و مطابق با آن باید چه نوع میز اداری را انتخاب کنید تا نمای جالبی از فضای کاری شما بسازد. مبلمانی که در فضاهای لابی دفتر شما قرار می‌گیرد سبک متفاوتی با مبلمان خریداری شده در اتاق مدیریت است. برای این که یک انتخاب صحیح و خریدی هوشمندانه داشته باشید بهتر است با افرادی که سال‌ها در این حوزه تخصص و تجربه دارند مشورت کنید. آن‌ها بر اساس حوزه فعالیت شما و دکوراسیون اداره‌تان بهترین پیشنهاد را به شما می‌دهند.

انواع سبک مبلمان اداری

انواع سبک مبلمان اداری را بشناسیم

امروزه بسیاری از شرکت‌ها از سبک مدرن برای مبلمان خود استفاده می‌کنند. متریال‌هایی که برای ساخت این سبک مبلمان به کار برده می‌شود از نوع مدرن و پیشرفته است. علاوه بر این ظاهر نهایی آن‌ها هم کاملا به صورت مدرن است. افرادی که این سبک از مبلمان را برای دفاتر اداری خود انتخاب می‌کنند به دنیای مدرن علاقمندند. آن‌ها می‌خواهند کسب و کار خود را با روش‌های جدید پیش ببرند. طرح مبلمان اداری مدرن از اشکال هندسی الگو گرفته است. البته طرح‌های ساده‌ای برای ساخت آن یکی از ویژگی‌های این سبک است.
مبلمان اداری با سبک کلاسیک هم انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری است. بیشترین متریال استفاده شده در این سبک، چوب است. چوب می‌تواند نمای کلاسیکی به شرکت شما دهد که مورد پسند همه واقع شود. این سبک بیشتر برای اتاق مدیریت در نظر گرفته می‌شود تا نمای کلاسیکی به این اتاق دهد. رنگ چوب معمولا این حس را به بیننده می‌رساند.
اما گاهی رنگ دیگری برای چوب در نظر گرفته می‌شود تا سبک را به سمت مدرن هم پیش ببرند. از همین رو مطابق با سلیقه مشتری و دیگر وسایل موجود رنگی برای چوب انتخاب می‌شود تا همخوانی مناسبی با دکوراسیون اداری داشته باشد.

کدام سبک را انتخاب کنیم؟

این که کدام سبک مبلمان اداری را برای شرکت خود انتخاب کنیم نیاز به دقت دارد. اگر این کار برایتان مشکل باشد کارشناسان گروه مکعب به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این انتخاب می‌تواند یکی از مهم‌ترین خریدهای دفتر اداری شما باشد. شما یک سبک خاص را برای شرکت خود باید بپسندید تا علاوه بر راحتی کارمندان، نمای چشمگیری هم داشته باشد. حتی ظاهر کسب و کار شما هم در دنیای امروزی مهم است. بنابراین باید مبلمان اداری را طوری انتخاب کنید تا با باقی وسایل و دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد.
شما باید فضای کلی محیط کاری خود را هم در نظر بگیرید. برای مثال اگر دفتر شما فضای کافی برای اجرای یک دکوراسیون شیک را داشته باشد، می‌توانید سبک سلطنتی را برای آن انتخاب کنید. این سبک مخاطبان شما را یاد قصرهای بزرگ و با شکوه می‌اندازد . اما اگر متراژ اداره شما کم باشد، بهتر است از سبک‌های مینیمال یا مدرن استفاده کنید. این دو سبک در عین سادگی کمک می‌کنند تا فضای داخلی اداره شما را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهد. البته به رنگ مبلمان هم باید دقت کنید. به طور کلی مبلمانی که از رنگ‌های روشن ساخته شده باشد، برای فضاهای کوچک‌تر مناسب است. اگر طرفدار رنگ‌های تیره برای مبلمان اداری خود هستید باید دقت کنید که فضای مناسب و بزرگ در دفتر کار خود دارید یا خیر. رنگ‌های تیره فضا را از لحاظ متراژ، محدودتر و کوچک‌تر نشان می‌دهد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 دی 1398ساعت 16:14  توسط محیا یوسفی 

چگونه یک میز اداری خوب بخریم؟

امروزه به ارگونومیک بودن وسایل اداری اهمیت زیادی داده می‌شود. آسیب‌هایی که در طولانی مدت برای کارمندان اداری ایجاد می‌شود تولید کنندگان را در فکری انداخت که بتوانند وسایلی را تولید کنند تا مراقب سلامتی جسمانی افراد باشد. نتیجه این موضوع آن‌قدر مهم است که شاید حتی برای هیچ یک از ما چندان مهم نباشد. توقع ما از یک میز اداری خوب چیست؟ این موضوع باید دقیق‌تر بررسی تا منجر به یک انتخاب عالی شود. در این مقاله به شما در این زمینه راهنمایی‌های مفیدی می‌دهیم؛ پس با ما همراه شوید.

میز اداری خوب

برای خرید هر وسیله‌ای مانند مبلمان اداری و … به خصوص در تعداد بالا توصیه می‌کنیم به صورت حضوری به یکی از مراکز معتبر مراجعه کنید. این که جنس مورد نظر را از نزدیک ببینید در تصمیم‌گیری نهایی شما تاثیر می‌گذارد. حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی کالایی را به صورت اینترنتی خرید کرده‌اید با عکس آن تضادهایی دارد. گاهی اوقات در مرحله ویرایش عکس کالا این مشکل به وجود می‌آید که نتوانند نور و رنگ و جزئیات کالا را به خوبی به واقعیت نزدیک کنند. به همین دلیل ممکن است باعث نارضایتی مشتری شود.

ویژگی‌های میز اداری خوب

این که برای میز اداری ویژگی‌های خوب به کار ببریم کاملا به شغل و حرفه شما بستگی دارد. در واقع ممکن است یک میز اداری برای مشاغل پزشکی کارآمد باشد، اما برای شرکت‌های استارت آپی مناسب نباشد. به همین دلیل المان‌های مختلفی را برای انتخاب میز اداری در نظر بگیرید.
اگر بخواهیم از ساده‌ترین ویژگی‌ها برای این انتخاب شروع کنیم باید به ظاهر میز اداری توجه کنیم. دکوراسیون شما اولین موضوعی است که هر فرد جدید الورودی به آن توجه می‌کند. با این قضیه می‌تواند تفکرات متفاوتی را به ذهن خود راه بدهد. بنابراین ظاهر میز اداری موضوع مهمی برای کسب و کار شماست.
میز اداری که به تازگی قرار است جزو دکوراسیون شما شود، باید از لحاظ ابعاد، رنگ، سایز، وزن، نحوه قرارگیری و … با دیگر وسایل شما تناسب داشته باشد. این تناسب می‌تواند ظاهر دفتر اداری شما را زیباتر از قبل کند. درست است که سلیقه شما هم برای این کار باید در نظر گرفته شود، اما انتخاب این ویژگی‌ها برای دکوراسیون اداری لازم است توسط متخصصان آن بررسی شود.
بعد از ظاهر میز حتما و حتما به کیفیت آن دقت کنید. جنس ساخته شدن آن باید در حد مطلوب باشد تا خرج دوباره بر روی دستان شما نگذارد. در صورتی که یک جنس بی کیفیت خریداری کنید برای مدتی شاید نیاز شما را رفع کند اما بعد از آن پاسخگوی کار و فعالیت شما نیست. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا یک انتخاب درست و هوشمندانه داشته باشید.

با کارمندان خود مشورت کنید

نیاز هر کارمند در فضای اداری باهم متفاوت است. دلیل این تفاوت می‌تواند در نوع شغلی و حرفه آنان باشد. برای مثال کارمندی که در بخش بایگانی مشغول به کار می‌شود برای دسته‌بندی اوراق به تعدادی کمد و کشو در کنار میز خود نیاز دارد. برای وجود این فضا باید فکری داشته باشید.
در هر صورت بهتر است قبل از ثبت سفارش برای میز اداری خوب ، نیاز کارمندان خود را بدانید. برای این کار می‌توانید با آن‌ها مشورت کنید. حتما به نتایج بهتری می‌رسید. گاهی در مرحله نیازسنجی کارمندان متوجه موضوعات جالبی می‌شویم که تا به حال از زاویه دید آن‌ها به قضیه فکر نکرده‌ایم. برای مثال شاید بهتر باشد شما حتی برای شرکت خود میزهای اداری گروهی تهیه کنید تا استفاده بهتری از فضا داشته باشید.
حتی آن‌ها ممکن است برای رنگ میز اداری هم نظراتی داشته باشند که کار را برای شما آسان‌تر کند. جمیع این مشورت‌ها را می‌توانید در نهایت تحت اختیار یک کارشناس دکوراسیون قرار دهید و از او هم نظراتی را بپرسید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ” عوامل موثر در انتخاب میز اداری ” را بخوانید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 9 دی 1398ساعت 12:20  توسط محیا یوسفی 

انواع پارتیشن آلومینیومی در دکوراسیون اداری

پارتیشن یکی از اجزای اصلی دکوراسیون اداری در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌هاست. مدیران کسب‌وکارها در انتخاب پارتیشن اداری علاوه بر زیبایی، کاربردی بودن آن را نیز مد نظر قرار می‌دهند. پارتیشن‌ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. بهتر است پارتیشن مناسب را بر اساس فضای کار، بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید. در این مقاله با انواع پارتیشن آلومینیومی آشنا می‌شویم و ویژگی‌های آنها را مرور می‌کنیم.
پارتیشن آلومینیومی به مجموعه پارتیشن‌هایی اطلاق می‌شود که در ساخت آنها از فریم آلومینیوم استفاده شده است. این نوع پارتیشن در طراحی دکوراسیون اداری بسیار پرکاربرد است. آلومینیوم فلزی سبک و مستحکم است که مقاومت بالایی در برابر فرسایش دارد و به دلیل دوام زیاد از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. علت اصلی استقبال از پارتیشن آلومینیومی در ادارات و سازمان‌ها استحکام زیاد آن با وجود وزن سبک است.

انواع پارتیشن آلومینیومی


انواع پارتیشن آلومینیومی قابلیت ترکیب با شیشه سکوریت ساده، MDF، کرکره و… را دارد که در این صورت بر زیبایی و کاربرد آن افزوده خواهد شد. این پارتیشن بر خلاف پارتیشن‌های شیشه‌ای فضای بیشتری را در عرض اشغال می‌کند اما دوام زیاد آن این عیب را جبران می‌کند.
دو طرح افقی و عمودی در پارتیشن‌های آلومینیومی قابل اجراست. این پارتیشن‌ها را می‌توان به صورت تک‌جداره و دوجداره نیز اجرا کرد. معمولا در فضایی که نیاز به دید بیشتر وجود دارد و شیشه با ابعاد بزرگ‌تر در ساخت پارتیشن به کار می‌رود پارتیشن آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برای ساخت پارتیشن آلومینیومی از پروفیل‌های بازاری و کلاسیک استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها خود در دو نوع عرضه می‌شوند. پروفیل هشت پر که برای ساخت پارتیشن‌های تک‌جداره مورد استفاده قرار می‌گیرد و پروفیل هشت پر فلت که برای پارتیشن‌های آلومینیومی کلاسیک دوجداره کاربرد دارد. کیفیت پروفیل مصرفی در ساخت پارتیشن در قیمت آن بسیار تاثیرگذار است.

پارتیشن آلومینیومی تک‌جداره

پارتیشن آلومینیومی تک‌جداره با استفاده از فریم آلومینیوم، جداره‌های MDF و شیشه ساخته می‌شود. ابعاد جداره‌های MDF می‌تواند به صورت کوتاه، بلند و یا تا ارتفاع سقف با توجه به درخواست و سلیقه خریدار تعیین شود. ضخامت MDF در پارتیشن آلومینیومی معمولا شش میلی‌متر یا شانزده میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود.
شیشه‌هایی که در ساخت پارتیشن آلومینیومی به کار می‌رود می‌تواند ساده، تمام سند بلاست یا سند بلاست راه‌مات باشد. ضخامت این شیشه‌ها معمولا چهار میلی‌متر است.
استفاده از MDF و شیشه‌های مات یا طرح‌دار ظاهر زیبا و منحصربه‌فردی به پارتیشن می‌بخشد. بسیاری از کسب‌وکارها طرح لوگوی برند خود را به صورت سند بلاست روی شیشه پارتیشن حک می‌کنند تا تاثیرگذاری بیشتری بر کارکنان، مهمانان و افرادی که از کسب‌وکارشان بازدید می‌کنند داشته باشند.
پارتیشن آلومینیومی تک‌جداره با ظاهر زیبا و دوام زیاد برای استفاده در محیط‌های کوچک و کم‌نور توصیه می‌شود.

پارتیشن آلومینیومی دوجداره

پارتیشن آلومینیومی دوجداره با مزایایی نظیر آکوستیک صدا و جذب صوتی بیشتر و همچنین زیبایی و استحکام بالا در فضاهای باز اداری و تجاری به منظور جداسازی فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پارتیشن آلومینیومی دوجداره به آسانی و به سرعت نصب می‌شود و در صورت نیاز به تغییر مکان به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد. پروفیل آلومینیوم آنادایز شده در رنگ‌بندی بسیار متنوعی تولید می‌شود که معمولا رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طوسی و سفید برای محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از MDF هم زیبایی بیشتری به این پارتیشن می‌بخشد.
پارتیشن‌های آلومینیومی دوجداره با شیشه‌هایی به ضخامت چهار میلی‌متر ساخته می‌شوند. شیشه‌ها را می‌توان به صورت ساده یا طرح‌دار سفارش داد. این پارتیشن‌ها میزان صدا را تقریبا حدود هفتاد درصد کاهش می‌دهند.
برای انتخاب پارتیشن مناسب برای دفتر کار خود از میان انواع مختلف پارتیشن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بهتر است مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید و نوعی از پارتیشن را انتخاب کنید که هماهنگ با دکوراسیون اداری باشد و علاوه بر زیبایی و بهبود جلوه دفتر کار از کارآیی خوبی برخوردار باشد.

+ نوشته شده در  يکشنبه 1 دی 1398ساعت 13:47  توسط محیا یوسفی 

استاندارد انتخاب مبلمان اداری مناسب

اگر صاحب کسب و کار باشید حتما برای انتخاب مبلمان اداری شرکت خود دچار سردرگمی شده‌اید. کار سختی نیست اما باید چند نکته را رعایت کنید. اگر بپرسید مبلمان اداری مناسب چه ویژگی‌هایی دارد قسمتی از این کار را به خود شما میسپارم. چرا که در درجه اول و آخر تصمیم‌گیرنده شما هستید. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید این مقاله را مطالعه کنید.
خرید مبلمان اداری مناسب بر اساس مولفه‌های مختلفی انجام می‌شود. نوع دکوراسیون شما، نوع پارتیشن اداری ، متراژ فضا، رنگ‌های به کار برده شده در فضا، تعداد مورد نیاز، در نظر گرفتن نوع حرفه و … همگی برای خرید مبلمان باید در نظر گرفته شود تا خرید شما انتخابی بی نقص از آب در بیاید. همچنین جنس روکش و راحتی مبلمان اداری نیز باید توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای خرید مبلمان تنها به ظاهر آن بسنده نکنید. این که تا چند سال فضای دکوراسیون اداری شما را تحت تاثیر قرار بدهد نکته مهمی است که راحتی شما را در حین نشستن تضمین کند. زمانی که در محیط اداری خود احساس آرامش داشته باشید، امکان پیشرفت شغلی و در نهایت سازمان شما بیشتر محقق می‌شود. چرا که میز و مبلمان اداری از وسایلی هستند که کارمندان همه روزه با آن‌ها سر و کار دارند. پس اهمیت مناسب بودن آن حرف کمی نیست. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم با افراد خبره در این حوزه مشورت داشته باشید.

 مبلمان اداری

 

انتخاب مبلمان اداری مناسب با بودجه شما

شاید فکر کنید این موضوع برای قدم آخر انتخاب است، اما من آن را نقض می‌کنم. برای مثال اگر همه جوانب را هم در نظر بگیرید و تمامی ویژگی‌های یک مبلمان را بررسی کنید و به مرحله تعیین قیمت برسید کار برایتان کمی مشکل می‌شود. فکرش را بکنید کلی زمان صرف بررسی محصولات کرده‌اید و سپس در مرحله تعیین قیمت با مشاور به تفاهم نرسید.
برای خرید هر وسیله‌ای اولین قدم این است که بودجه نهایی خود را به فروشنده اعلام کنید. با این کار در زمان خود و افراد مشاور صرفه‌جویی می‌کنید. تنوع مدل‌های مبلمان در بازار به قدری زیاد است که شما باید برای انتخاب خواسته‌های خود، به ویژگی‌های آن الویت بدهید. یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانید آن را فیلتر کنید مشخص کردن بودجه شماست. در این صورت مشاور یا فروشنده با توجه به مبلغ پیشنهادی شما، گزینه‌هایی را پیش رویتان می‌گذارد.
برای اطلاعات بیشتر مقاله ” عوامل موثر در قیمت مبلمان اداری ” را بخوانید.

بر اساس متراژ اتاق، مبلمان اداری را انتخاب کنید

پس از تعیین مقدار هزینه قابل پرداخت، حال فضایی که قرار است برای خرید مبلمان اداری مناسب اقدام کنید را در نظر بگیرید. شما باید بدانید که چه تعداد افراد روزانه در این اتاق حضور خواهند داشت. حال بر اساس آن تعداد، چه مدل مبلمانی را انتخاب کنیم که از فضا بهترین استفاده را داشته باشیم. اگر در فضای اداری شما، مبلمان فضای زیادی را اشغال کنند برای جابجایی آن دچار مشکل می‌شود. همچنین فرض کنید در این اتاق یک جلسه رسمی برقرار شود. مهمانان چگونه از بین مبلمان رد شوند؟ شاید لازم باشد مابین جلسه فردی از اتاق خارج شود، در این لحظه همه مهمانان باید جای خود را تغییر دهند تا فرد بتواند از اتاق بیرون برود. این کار جنبه زیبایی در کسب و کار حرفه‌ای شما ندارد.
مسلما در فضای شرکت وسایل دیگری نیز وجود دارد. حتما برای سازماندهی اسناد خود یک کمد دارید. میز اداری که معمولا وسط اتاق قرار می‌گیرد خود فضایی را اشغال می‌کند. شما باید فضای این وسایل را نیز در نظر بگیرید.
برای آسان شدن راه، تمامی مراحل این کار را به گروه مهندسی مکعب بسپارید. کارشناسان با تجربه این شرکت تمامی جوانب را بررسی و بهترین پیشنهاد را به شما می‌دهند.

+ نوشته شده در  شنبه 31 فروردين 1398ساعت 18:03  توسط محیا یوسفی 

آشنایی با پارتیشن تک جداره و دو جداره

پارتیشن دیوارهای جداکننده کاذبی هستند که استفاده‌های متفاوتی دارند. علاوه بر زیبایی، به فضای اداری شما نظم می‌دهند. اما باید به جنبه کاربردی بودن آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. این که تنها به ظاهر آن بسنده کنید اما انتخاب مناسبی نداشته باشید در واقع بخشی از پول و سرمایه خود را هدر داده‌اید. به هرحال انتخاب پارتیشن‌ها دلایل مختلفی دارد. هزینه کمتر نسبت به هزینه ساخت و ساز، تغییر دکوراسیون داخلی برای ایجاد فضای کافی، نصب راحت از عواملی است که الویت انتخاب ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گاهی مواقع شرکت‌ها به دلیل اجاره کردن محل کار، اجازه مانور خاصی برای محیط شرکت ندارند. به همین دلیل یکی از راه‌های بهره‌وری از فضای شرکت خود انتخاب پارتیشن‌ اداری است. پارتیشن تک جداره و دوجداره از مدل‌های پرکاربردی هستند که در ادامه با هم تفاوت آن را بررسی می‌کنیم.

پارتیشن اداری


اما چرا به پارتیشن‌ها، دیوار کاذب می‌گویند. برای قرار دادن پارتیشن‌ها نیازی به مصالح و کندن دیوارهای داخل ساختمان ندارید. با توجه به متراژ پارتیشن خود را انتخاب و پس از آن به راحتی در محل کار شما توسط کارشناسان نصب می‌شود. البته مدل‌های متنوع این دیوارهای کاذب، به نیاز بازار پاسخ خوبی داده است، برای مثال با مدل‌های متحرک می‌توانید مانور بیشتری در تغییر فضای اداری خود دهید. اما اگر بخش‌های اداری شما مشخص شده هستند و نیازی به تغییرات ندارید می‌توانید پارتیشن ثابت را انتخاب کنید. پارتیشن‎های ثابت توسط پیچ، ریل و … به زمین و دیوار متصل می‌شوند.

قبل از انتخاب و خرید پارتیشن اداری با کارشناسان گروه مهندسی مکعب مشورت کنید. آن‌ها با توجه به بودجه و کاربرد مورد نظر شما بهترین گزینه را به شما معرفی می‌کنند.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره مدلی از پارتیشن‌های شیشه‌ای هستند که وزن سبک و قابلیت جابجایی دارند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید برای این پارتیشن، قفل هم سفارش دهید. متخصصان و سازندگان این پارتیشن، استفاده از رنگ‌های مختلف را برای راضی نگه داشتن مشتری به کار گرفته‌اند. پارتیشن تک جداره برای فضاهایی مناسب هستند که سر و صدای آزار دهنده‌ای در محیط وجود ندارد و انتخاب آن فقط به منظور ساخت فضایی شخصی برای کارمندان و تفکیک آن است. اما اگر حفظ حریم بیشتر کارکنان می‌توانید نوع شیشه را از نوع مات انتخاب کنید. در برخی از مدل‌های قسمت پایینی پارتیشن از جنس ام دی اف است و قسمت بالایی آن از جنس شیشه و محل اتصال بین قاب‌ها آلومینیوم به کار رفته است. همچنین قیمت این نوع پارتیشن که به آن پارتیشن معمولی هم گفته می‌شود، مناسب‌تر از نوع پارتیشن شیشه‌ای دوجداره است. برای انتخاب طول و عرض حتما باید با متخصصان این امر مشورت کنید تا انتخابی درست و در نهایت خریدی هوشمندانه داشته باشید. در مدل‌های تک جداره به دلیل استفاده از ورق‌های آلومینیوم امکان درخواست طراحی لوگوی خود را روی پارتیشن دارید.

تفاوت پارتیشن تک جداره با دوجداره

پارتیشن‌های اداری مدل دوجداره مقاومت بیشتری نسبت به پارتیشن اداری تک جداره دارند. دقیقا از اسم آن مشخص است که از دوجدا شیشه مقاوم ساخته شده‌اند. پارتیشن‌های دوجداره عایق صدا، حرارت هستند. پس اگر این دو مولفه برای شما بسیار مهم است توصیه می‌کنیم پول خود را به دلیل یک تفاوت قیمت ناچیز هدر ندهید. پارتیشن شیشه‌ای دوجداره برای شما مناسب‌تر است. همچنین اگر فضای داخلی طوری طراحی شده که صدا شما را اذیت نمی‌کند و گرمای محیط هم حرارت مناسبی دارد، هزینه زیادی راه چاره نیست. چرا که پارتیشن‌های دوجداره قیمت بیشتری نسبت به تک جداره‌ها دارند.
برای انتخاب پارتیشن‌های دوجداره دستتان بازتر است، چون تنوع بیشتری دارند. البته نصب و جابجایی مدل‌های تک جداره بسیار ساده‌تر است اما در مقابل امکانات دوجداره‌ها مشتری را بیشتر به فکر فرو می‌برد که تصمیم بهتری برای فضای اداری خود بگیرند. به طور مثال پارتیشن‌های دوجداره امکان نصب کرکره برای محدود کردن دید از دو طرف را دارند.

+ نوشته شده در  شنبه 24 فروردين 1398ساعت 18:11  توسط محیا یوسفی 

چه وسایلی بر روی میز کار خود بگذاریم؟

میز اداری

اساس کار شما میز کارتان است. وقتی قرار است روزانه ساعت‌ها پشت آن بنشینید و به پیشرفت کسب و کار خود فکر کنید اهمیت آن مشخص می‌شود. به هرحال شما باید ابتدا در محیط کاری خود احساس خوب داشته باشید. برای داشتن حس خوب در محیط اداری کارهای متنوعی می‌توانید انجام دهید. برای مثال گذاشتن یک قاب کوچک از عکس عزیزانتان روی میزتان کاری ساده اما با نتایج بسیار مثبت است. با داشتن استرس در روزهای کاری نگاهی به قاب عکس روی میزتان بیندازید و با کشیدن چند نفس عمیق با انرژی به کار خود ادامه دهید.
حتی گاهی با چسباندن چند استیکر زیبا بر روی میز خود یا گوشه مانیتور خود در صورتی که آسیبی به آن‌ها نزنید، انرژی مثبتی برای خود ایجاد خواهید کرد.

وسایل میز کار شما می‌توانند انرژی مثبت باشند

بله درست شنیدید. شما می‌توانید از میز کار خود انرژی مثبت بگیرید. اما چگونه؟ برایتان می‌گویم. در ذهنتان بیاورید میز کار شلوغ و به هم ریخته چه حسی به شما می‌دهد؟ مسلما بعد از چند دقیقه احساس خستگی می‌کنید جوری که بازدهی قبلی خود در شغلتان را ندارید. قبل از هر موضوعی به نظافت و مرتب بودن میز خود فکر کنید. وسایل تمیز را مرتب بر روی میز اداری خود بچینید. متوجه تغییرات روحیه خود در کارتان خواهید شد.
برای سازماندهی میز کار با هدف افزایش بهره وری در کار خود راه‌های زیادی دارید.
موضوع بعدی که به عنوان یک توصیه به شما می‌گویم این است که یک گلدان شاداب روی میز کار خود داشته باشید. تاثیرات مثبت گیاهان در محیط را دست کم نگیرید. با اندکی خستگی وقتی نگاهتان را روی برگ‌های تازه و سرحال گیاه خود بیندازید، حس طراوت آن را دریافت می‌کنید. به گلدان خود برسید تا تازگی خود را از دست ندهد. به خاک و آب و نور آن دقت کنید تا همراه خوبی برای رفع خستگی شما باشد.
پس تا اینجا دو گام برای حال خوب خودتان برداشته‌اید. شرط می‌بندم تغییرات مثبت آن را در خود به زودی خواهید دید.

لوازم ضروری بر روی میز کار

یک دفترچه یادداشت کوچک داشته باشید. زمانی که نیاز به یادداشت فوری دارید تا موضوع مهمی را فراموش نکنید نباید به تب و تاب پیدا کردن قلم و کاغذ بیفتید. با این کار موضوعی را فراموش نمی‌کنید و آرامش بیشتری در شغل خود خواهید داشت.
بهتر است یک باکس کوچک روی میز خود داشته باشید تا تمامی اسناد و مدارک مربوط به کار خود را درون آن بگذارید. باکس‌های دو طبقه‌ یا بیشتری در بازار موجود هستند که می‌توانید تمامی وسایل اداری مورد نیاز خود مانند چسب، منگنه، خودکار، تقویم و … را درون آن جایگذاری کنید. این کار به مرتب بودن میز اداری شما کمک زیادی خواهد کرد.
اگر کارتان با سیستم کامپیوتری است، ارگونومی میز اداری را درنظر داشته باشید. قرار دادن یک پایه برای مانیتور خود که زاویه دید 90 درجه برای شما ایجاد کند بسیار لازم است. همچنین ماوس پدهایی که در قسمت مچ شما یک برجستگی نرم به صورت بالشتک دارند برای جلوگیری از فشار و آسیب به مچ توصیه می‌شود. به این ماوس پد، ماوس پدهای ارگونومیک می‌گویند.
باقی لوازمی که فکر می‌کنید هر روز به آن احتیاج نخواهید داشت را از روی میز بردارید و داخل کمد بگذارید. هر چقدر میزتان خلوت‌تر باشد تمرکز شما بر روی کار بیشتر است.
نور میز کار خود را بسنجید، اگر نور مناسبی در قسمت میز شما وجود نداشت، به فکر یک چراغ مطالعه باشید یا در صورت امکان بالای سر خود چراغی بگذارید.
و در آخر، داشتن یک ماگ! برای خوردن نوشیدنی‌های کافئین دار. بعد از یک روز سخت کاری عطر دلپذیر یک قهوه یا چایی لب‌سوز خستگی آن روز را از شما می‌گیرد و می‌شورد و می‌برد.

+ نوشته شده در  شنبه 17 فروردين 1398ساعت 16:54  توسط محیا یوسفی 

ویژگی مبلمان اداری ارگونومی

مبلمان اداری

همه روزه حداقل 8 ساعت از زندگی روزمره خود را در محل کارمان سپری می‌کنیم. اگر به شرایط محیطی خود دقت نکنیم به سلامتی خود آسیب جدی وارد می‌کنیم. مبلمان اداری جایگاهی است که در طول روز بر روی آن قرار می‌گیریم و شاید ساعت‌ها فراموش کنیم از جای خود بلند شویم. پس در انتخاب این مبلمان باید حساسیت لازم را داشته باشیم. اگر شغل شما به گونه‌ای باشد که لازم باشد دائما پشت میز و سیستم کامپیوتر خود قرار بگیرید حساسیت انتخاب صندلی و میز ارگونومی بیشتر می‌شود.
برای انتخاب مبلمان اداری ارگونومی نیاز است استانداردهایی را درنظر بگیرید. در ادامه برخی از این استانداردها را ذکر می‌کنیم. اما این مبلمان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. ارتفاع صندلی باید قابل تنظیم باشد. هر فرد با توجه به قد خود ارتفاع صندلی را به ‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که احساس راحتی کند. اما از نظر علم ارگونومی زاویه دید شما با مانیتور باید حدود 30 درجه باشد. پشتی مبلمان اداری ارگونومی باید قوس طبیعی کمر را پر کند. این قوس باید به شکل کلمه S باشد. این طراحی در صندلی‌های اداری باعث پیشگیری از بروز دیسک کمر، ناراحتی‌های ستون فقرات و درد گردن می‌شود.
به یک ویژگی دیگر صندلی اداری ارگونومی توجه کنید. در دو طرف صندلی دسته قابل تنظیم ساخته شده که محل قرارگیری بازو های شماست. آرنج شما با میز اداری باید زاویه 90 درجه داشته باشد. ارتفاع صندلی خود را تا حدی تنظیم کنید که کف پاهای شما کاملا بر روی زمین قرار بگیرد. اگر این امکان را نداشتید از زیرپایی استفاده کنید.

 

مزایای استفاده از مبلمان اداری ارگونومی

همیشه سلامتی حرف اول را می‌زند. حتما شنیده‌اید که می‌گویند ما کار می‌کنیم تا زندگی کنیم، اما زندگی نمی‌کنیم که کار کنیم. اما این کار کردن اگر به قیمت آسیب زدن به سلامتی شما باشد اندکی ارزش ندارد. برای محیط یک شرکت، استفاده از مبلمان اداری ارگونومی بهترین راه برای تضمین سلامتی جسمی کارکنان است. انتخاب مبلمان اداری ارگونومی در محل کار مزیت‌های فراوانی دارد.
توجه به حفظ سلامت چشم‌ها نکته مهمی است که در زمان طراحی میز اداری و مبلمان اداری به آن توجه می‌شود. پس از قرارگیری فرد پشت میز، فاصله چشم و زاویه دید آنان با مانیتور باید تنظیم شود. بهترین زاویه باید 90 درجه تنظیم شود. با پشتی مناسب که در صندلی‌های اداری ارگونومی طراحی شده با درد کمر و گردن خداحافظی می‌کنید و دیرتر خسته می‌شوید. البته در برخی صندلی‌های ارگونومی وجود یک بالشتک کوچک در قسمت گردن که فضای خالی بین سر و کتف شما را پر می‌کند، انتخاب شما را خاص و هوشمندانه‌تر می‌کند.
صندلی ارگونومی قابلیت تنظیم ارتفاع دستی را دارند. ارتفاع مناسب بر اساس قد شما تنظیم می‌شود. زانوی شما باید با زاویه 90 درجه قرار بگیرد. توجه به این موضوع از آسیب جدی به زانوهای شما جلوگیری می‌کند.

افزایش بازدهی کارکنان با مبلمان اداری ارگونومی

زمانی که خستگی جسمی کارمندان کمتر باشد روحیه و بازدهی کار آنان بیشتر می‌شود. این کار متاثر از عوامل زیادی است. نور محیط، سکوت، انرژی خوب محیط، تاثیر گیاهان موجود در فضای اداری، همگی این عوامل بر روحیه کارمندان تاثیرگذار است و راندمان کاری آن‌ها را بالا می‌برد. اهمیت به هر کدام از این موارد یک گام به جلو در جهت پیشرفت کسب و کار شماست. نیروی کاری که با انرژی خوب در شرکت به کار خود ادامه دهد در بازدهی نتایج کلی سازمان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.تمامی نکاتی که ذکر شده بستگی به ارگونومی میز اداری هم دارد.

برای اطلاعات بیشتر و مفید جهت انتخاب درست یک میز اداری کلیک کنید.
” گروه مهندسی مکعب با استفاده از ایده های نو  و در نظر گرفتن سلامتی افراد، طراحی انواع محصولات مبلمان اداری شرکت ها را به صورت حرفه ای انجام میدهد “

+ نوشته شده در  سه شنبه 6 فروردين 1398ساعت 16:52  توسط محیا یوسفی